Politica de retur

Exercitarea dreptului de retragere

Conform OUG 34/2014, „Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suportă alte costuri decât cele de transport cu returnarea produselor şi eventuale comisioane bancare după caz”.

Contravaloarea produsului returnat se va restitui cumpărătorului în termen de 14 zile de la data primirii produsului în mod intact, integral, sigilat şi neutilizat (inclusiv eventualele cadouri, bonusuri), dacă dreptul de retragere s-a efectuat în termen.

Fără a aduce atingere art. 10 din OUG 34/2014, perioada de retragere menţionată la alin. precedent expiră în termen de 14 zile de la: „ziua în care consumatorul sau o parte terţă, altă decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor”.

Înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul informează vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere din contract, prin scrisoare recomandată.

În acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:

  • de a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă la OUG 34/2014;
  • de a face orice altă declaraţie neechivocă în care îşi exprimă decizia de retragere din contract.

Consumatorul şi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere menţionată la art. 9 alin. (2) şi la art. 10 din OUG 34/2014 în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei de 14 zile.

Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate cu dispoziţiile din prezentul articol revine consumatorului.

Consumatorul se obligă „să suporte costul direct al returnării produselor, costul returnării aproximativ este estimat la max. 30 lei”. Consumatorul se obligă să returneze produsele fără întârziere şi în decurs de cel mult 14 zile de la data comunicării rezilierii contractului, la adresa vânzătorului. Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data la care va primi înapoi produsele.

Pentru orice caz de returnare a produselor ce fac obiectul contractului, consumatorul se obligă să asigure returnarea şi împachetarea corespunzătoare a fiecărui produs astfel încât produsul să nu suporte nici o deteriorare în timpul transportului până la primirea de către vânzător. În cazul în care la returnarea produselor se constată deteriorarea, utilizarea, desigilarea produselor sau lipsa vreunei componente ori lipsa ambalajul original vânzătorul este îndreptăţit să refuze preluarea acestora, Consumatorul fiind obligat la achitarea contravalorii acestora.

Consumatorul este responsabil în privinţa diminuarea valorii produsului, care rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarea produselor.

În conformitate cu legea în vigoare, iuppiter.ro își rezervă dreptul de a nu accepta returnarea produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate (produse digitale).

În eventualitatea în care produsul achiziționat este nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, cu condiția notificării în scris în termen de 48 de ore de la primirea produsului.